Wat doet de stichting?

Stichting paardenopvang en Paardenrusthuis Over de Dijk is opgericht met als doel: het opvangen van paarden en pony's, die verwaarloost, mishandeld of ziek zijn. Tevens vangt de Stichting paarden en pony's op die elders, om wat voor reden ook, niet (meer) terechtkunnen, en deze een welverdiende oude dag te bieden met uitstekende faciliteiten.

Voor wie is de stichting?

Alle paardenliefhebber(s), paardeneigenaren, bedrijfsmatig of particulier, kunnen bij ons terecht als zij een paard op rust willen zetten. Wij werken met sterk gereduceerde stallingprijzen, zodat de financiŽle drempel laag blijft. De eigenaren blijven tot het eind alle zeggenschap over de paarden behouden. Bij overdracht aan Stichting Paardenopvang, dan blijft de Stichting tot het eind alle zeggenschap over de paarden houden.

Hoe werkt de stichting?

In principe werken wij uitsluitend met vrijwillige medewerkers die hun vrije uren besteden aan de dagelijkse verzorging van de paarden en de stalruimte. Het bestuur van Stichting Paardenopvang werkt eveneens onbezoldigd.

Waarom sponsoring vanuit het bedrijfsleven?

Omdat wij de kosten voor de eigenaren zo laag mogelijk wil houden, is sponsoring van onze activiteiten onontbeerlijk. De paarden vragen voer, strooisel, (onderhoud) huisvesting, (onderhoud) weidegang en onze dierenarts, paardentandarts komen wat vaker en de hoefsmid heeft meer werk om de hoeven gezond te houden.

Hoe komt de stichting de sponsors tegemoet?

Van alle bedrijven die de stichting als sponsor steunen wordt het bedrijfslogo of de bedrijfsgegevens duidelijk zichtbaar op onze website getoond.

In welke vorm kan worden gesponsord?

Elke vorm van sponsoring is mogelijk, zolang het de paarden ten goede komt.

Voor informatie of aanmelding kunt u mailen naar: overdedijk26@kpnmail.nl