Nieuwsbrief Januari 2011

Langs deze weg willen wij iedereen nog een goed 2011 wensen. Er is weer een nieuw jaar begonnen en zijn inmiddels al weer een aantal dagen op weg.

Wij hebben nog geen ruimte om nieuwe paarden of pony's op te vangen, en moeten een wachtlijst hanteren. We willen dan ook verzoeken om, wanneer u dit wil, ons zoveel mogelijk informatie te mailen incl. foto's zodat wij deze informatie op onze website kunnen zetten. U kunt deze informatie sturen naar ons e-mailadres overdedyk26@hetnet.nl .

Vanaf heden hebben wij een nieuw rekeningnummer voor de Stichting Paardenopvang en verzoeken u dan ook om uw donaties of bijdrage te storten op 5654.83.773 tnv Stichting Paardenopvang Sellingen.

Langs deze weg willen wij iedereen bedanken voor hun (gulle) bijdrage in 2010. Voor onze stichting betekend dit veel, en zullen alle bijdrage(n) en donaties met zorg en liefde besteden aan de paarden en pony's die onze zorg hebben.

Mocht u interesse hebben om ons te helpen met het samenstellen van de nieuwsbrief, heeft u een verhaal, een evenement/workshop en wilt u dit in de nieuwsbrief laten vermelden, stuur ons dan een mail met de betreffende informatie evt. incl. foto's/afbeeldingen naar overdedyk26@hetnet.nl . Wij zorgen dan dat dit aan de nieuwsbrief wordt toegevoegd.

*********

Ter adoptie staan :

Loeka
Loeka, een friese merrie van 9 jaar. Zij kan niet voor mennen of rijden worden gebruikt. Loeka is een merrie voor gezelschap.

Via bemiddeling een adoptie-adres gezocht :

Merrie
Het is een merrie van 10 jaar en 1.41 hoog. Ze is om medische redenen niet meer te berijden, maar is een fantastische pony voor gezelschap.

*********

Ook in 2011 blijven wij ons inzetten voor het welzijn van ieder paard of pony.

Paarden en pony's verdienen een leven waarin voeding, huisvesting en aandacht centraal staat. Helaas lopen wij keer op keer weer tegen (ernstige) verwaarlozing aan. Maar ook onwetendheid speelt vaak een rol. Vaak wordt een paard of pony aangeschaft terwijl men niet op de hoogte is van de kosten, het ras of de basis van verzorging bij een paard of pony. Veelal wordt dit onderschat !

Wij zijn dan ook van mening dat iedereen die een dier aanschaft, of het nu een paard, hond of kat is, dat men zorgvuldig moet kijken of het financieel wel mogelijk is, of het ras (karakter) wel bij je past en dat de verzorging niet te kort komt. Laat je goed informeren neem de tijd en ga vooral op je gevoel af en laat het je eigen keuze zijn en niet dat van een ander !

Namens het bestuur, Stichting Paardenopvang Sellingen
Voor info :